Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 2 juni 2017

Trondheim... och sen kommer den långa väntan!

Resan till Norge gick väldigt smidigt!

Hege mötte upp mig och Lena i Trondheim vilket besparade oss fyra timmar enkel resa!
Så tacksam för det! Hege har genom åren blivit mig en kär vän och det är därför lite extra roligt att hennes Vegas förhoppningsvis blir pappa till vår W-kull <3


Sen har vi underbara Lena som ställer upp och följer med mig till Norge, trots att Vincent fick magsjuka samma morgon som vi ska åka...
Jag önskar så att Lena slipper bli sjuk, vi knaprade vitpeppar varje dag ;)
Det är ingen dans på rosor att vara uppfödare men när vi får såhär fint stöd så värmer det så gott i hjärtat. Att vi dessutom får låna Rhea ännu en gång är vi också otroligt tacksamma för, speciellt när T-kullen som hon är mamma till har fått så fin mentalitet, hälsa och exteriör. 7 av 8 i kullen är hittills röntgade och gjort MH och alla har A-höfter och är skottfasta <3

Parningen gick för övrigt väldigt bra, Vegas hade väldigt bra driv trots att det var hans första parning. Alltid skönt när man åker långt att parningen går så lätt!
Vi bodde väldigt fint på Storsands camping och jag ville naturligtvis fota det vackra paret <3

Jag hoppas och tror att den här kullen (om det blir nån) kommer bli en bunt arbetsgalningar!
Så håll tummarna nu att det tar sig <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar