Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 11 juni 2017

Kung för en dag med 99 p i RLDM!

Idag tog jag och Emma oss en roadtrip till Gävle, en nätt sväng på 23 mil för att tävla två klasser Rally Mästare. Upp i ottan och iväg till samlingen kl. 09.00.


Jag startade tidigt och Gizmo kändes samlad och det kändes skönt att gå den bana jag trodde var lättare. Banan börjar med hopp och Gizmo blev alldeles till sig och sprudlade av energi så den där samlingen försvann rätt snabbt ;-) På konskicket kastade han sig fram och jag fick klämma i ett stå för att få stopp på honom. Då låser han benen i luften och tvärstannar vid konen ;) Domaren tyckte det var jättesnyggt ;) Tyvärr lyckades jag inte samla honom helt så det blev en del missar och det blev 79 p. Men roligt var det. :-)
Till rond 2 förberedde jag mig på en svårare och längre bana och det hade hunnit bli varmt.
Men den här gången skötte sig Gizmo hela vägen.
Det var 44 hundar som skulle få sitt resultat och allt eftersom hundarna blev upppropade så förstod vi att både jag och Emma låg över 90. Emma och Baltazar fick finfina 94 p.
Till slut var det fem tvåor kvar som hade 97 p och jag tänkte hela tiden att jag allra helst inte ville vara bland dem! Nu hade jag segervittring och tänkte på SM-poäng! Jag som hade varit nöjd med 90 innan men när jag väl stod där så ville jag hemskt gärna stå på pallen själv.

Till slut stod det fem duktiga tvåor på pallen och vinnaren ropades upp med 99 p och det var Gizmo och jag! Domaren berömde oss innan vi gick upp på pallen, vilket även domaren från klassen innan gjorde trots att vi tabbat oss en del.
Jag ser sen på kommentarerna att domarna gillat Gizmo och hans energi.
Sofia Angleby, 79 p
" Supersnyggt fokus, härlig energi! Fantastiskt konskick!"
Carina Hedman, 99 p
"Strålande! SM? :-)

Kommentarer som värmde <3 Väldigt roliga banor och det var väl arrangerat av Gävle BHK. Tävlar gärna där igen!
Ett kvalificerande resultat kvar till championat :-D
Stort tack för idag Emma, vilken underbar roadtrip!



3 kommentarer: