Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 1 maj 2012

Slickobert, Slickobert...

Fick jobba lite extra idag då Emma stackarn var sjuk. Jag behöver verkligen pengarna till Mannes kommande tandläkarräkning på 3000... så det var väldigt välkommet.
Efter jobbet blev det till att kasta i mig lite mat och sedan iväg på klubben för träning innan Grund 2 kursen jag har med Angelika och Therese. Jag och Therese lade spår. De två senaste spåren har han tagit jättebra och pinnarna är han super på, har spåret flyttat sig så att han går en meter utanför kärnan så vindar han in pinnarna och hämtar till mig. Men idag var han inte alls med, lättstörd och ofokuserad. Jag blev förstås besviken eftersom vi har appellen till helgen, funderar på att stryka oss... Tar några spår till innan jag bestämmer mig.
Efter kursen tränade vi brukslydnad och han gick så himla bra! Gizmo tyckte inte att det var så kul när jag blev missnöjd med spåret så kanske han ville kompensera ;) Han har dessutom vilat några dagar från träning, det var nog välbehövligt. Idag var han pigg, koncentrerad och gav mig många skratt. Han hoppade över hindret som en hjort och landade flera meter bakom, rent bus!!! Man kan inte vara grinig på Gizmo speciellt länge ;)
Jag är så himla nöjd med Gizmo, han har lätt för det mesta så om jag måste kämpa med att få honom att förstå vad jag vill med spåret så får det vara så. När vi löst det så kommer vi växa båda två. Sen att han är världens snällaste och goaste lilla slickobert utanför planen är ett stort plus.
Varje gång jag gråter av saknad efter Lady kommer han och sätter sig bredvid mig med öronen bakåt. Gogubben...Har man själsfränder bland hundar så är han definitivt min. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar