Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 6 maj 2012

Årets första spårappell! Ja det blir minst en till... ;)

Det gick ungefär som jag var rädd för skulle hända, att Gizmo inte skulle ta upp spåret. Det har inte funkat på träning på lägda heller så jag kan väl inte kräva det i tävlingssammanhang heller. Mer träning på spårupptag!!
Vi gjorde lydnaden iaf, som träning. Åh vad glad jag är att jag gjorde den!
Gizmo var inte speciellt med inför lydnaden men jag tänkte att jag kan ju bryta när som helst så vi försökte.
Protokoll:

Platsliggning:    10           10
Linförighet:        8              8   segt, segt sättande  håller helt med!
Framförgående:  0             0    går inte ut på första men mkt fint på andra så det är jag ändå nöjd med
Platsläggande     8             9,5 släpper i transport skrev den ena och lite segt läggande.
Inkallande          9,5          9     avslut, tror han satt lite snett?
Apportering        5            5     leker, släpper. minst sagt! Han hämtar fint kommer tillbaka, släpper, tar    den igen, sätter sig igen och släpper ;) tokhund ;)
Hopp sitt           9,5          10 tempo återhopp drar den ena på. Grymt nöjd med hoppet då han lagt sig några ggr på träning.
Budföring          5             5 springer ut fint och sätter sig, sen pussar han på mottagaren. Sätter sig, springer iväg mot mig sen sticker han till domaren sen till mig, sätter sig ;)

Det är lite bus och lite flams, men snart kommer jag på hur jag ska få ihop honom på tävling. Jag är ändå glad att jag har en så social hund ;)
I det stora hela är jag jättenöjd med lydnaden, budföringen var han mest busig och lika på apporteringen, det kan jag ta!
Nu vet vi vad vi ska jobba på till Njurundas appell i början på juni :)
Hade vi fått en ynka sexa på spåret hade vi fått uppflytt, tack vare bra poäng på lydnaden. Men samtidigt är ju spåret det viktiga så det är lika bra att vi måste köra en gång till.
Imorgon ska mamma ha hårdträning med oss, ska bli kul!

2 kommentarer:

  1. Attans! Men huvudsaken han har glädjen:) Man glömmer lätt att han är så ung! Spännade träning inför juni! Å grattis till de fina lydnadspoängen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, gamle kloke Gizmo som e två år ;)

      Radera