Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 8 maj 2012

Avcheckning i träningen!

Har ju lärt mig av kloka Hanna Nyman att det är bra att checka av momenten nån gång ibland, och jag tycker en gång i månaden är lagom.
Så dags igen!

Målet för start i LK2 är fortfarande juni.
Platsliggning: GRÖN
Fritt följ: GRÖN :)
Läggande: GRÖN
Rutan: GUL ska kommandosättas och lägga till stå. Men mkt bra fart ut.
Inkallning: GRÖN
Hopp sitt: GRÖN
Apportering: GUL Bara ingång kvar!
Fjärrdirigering: GRÖN

Det ser ljust ut! Rutan bjuder han så fint på, så färdigställandet av detta moment kommer gå bra. Har däremot inte bråttom, så jag ska ta mig tid att befästa att han går rakt och med bra fart. Apporteringen går så himla bra!!! Bara sista lilla på ingången, egentligen bara sättandet för han kommer in vid sidan. Känns mkt bra!

Appell
Spår: måste tyvärr skriva RÖD Vi måste lära in spårupptag!
Budföring: GUL sändandet är inga problem, utan det är att han pussar figgen i ansiktet lite för mkt..:)
Platsliggning: GRÖN
Linförighet: GRÖN
Framförgående: GUL ska bli mer säker på att gå ut med lite mer tryck. Annars fint!
Läggande: GRÖN
Inkallning: GRÖN
Apportering: GUL
Hopp sitt: GRÖN

Känns också bra, nästa appell är om en månad så då ska allt vara GRÖNT :) alla gröna ska natuuuurligtvis filas på och ändå förbättras, men momenten är befästa och räcker till tävling.

Nu ska jag fixa käk sen blir det kursavslutning på Grundkurs 2!


1 kommentar:

  1. Hihi, älskar ordning och reda!

    Gu så kul med grönt fritt följ! Ni har verkligen tränat på och fått fint resultat:) !

    Har fullt upp med flytten nu å så gick båda bilarna sönder (vad är oddsen för det?) Men så fort jag är på benen igen hör jag av mig.

    SvaraRadera