Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 18 maj 2012

Den fruktade metallapporten!

Eftersom jag och Gizmo haft såna problem med apporteringen så har vi inte ens testat metallen. Men nu när det funkat bra med trä så tyckte jag det var dags. Gizmo tvekade nån bråkdels sekund sen tog han den! Det bevisar ju att vi verkligen fått till apporteringen och att han förstått. Testade bara att han kunde hålla den och plocka upp och avlämna, men klarar han den biten är det inget problem att springa ut och hämta. Antar jag ;)
Jag trodde verkligen (innan vi fick till träapporteringen) att vi aldrig skulle få till metallen. Men så skönt att vi inte behövde kämpa med den också!
Rutan går fortfarande bra, har börjat lägga in ställande nu. När det sitter är det dags att plocka bort musmattan och se om det går lika bra... hmm.. ;) Så vad är problemet nu inför tvåan? Inget! O inför trean känns det ju himla bra nu när jag vet att metallen kommer gå bra. Dags att börja med vittringen snart...
Om jag ska vara lite framåt i tiden ser det ut såhär inför trean:

Sittande i grupp: Bra!
Platsligg: Bra!
Fritt följ: Där duger vi inte, mkt mer träning!
Sättande: Har inte provat än.
Inkallande: Påbörjat
Rutan: Tror inte det blir problem
Hopp apport: Bra! När ingången sitter lite bättre
Metall: Känns bra, påbörjat
Vittring: ej påbörjat
Fjärr: ej påbörjat med stå

Start i trean till våren känns som en bra plan. Det är nog vittringen som vi får jobba mest med, men man vet ju aldrig förrän man provat ;)
Men först måste vi både starta och klara tvåan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar