Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 22 januari 2017

Kryp, krypa, och kryp igen!

Har precis startat en kurs i specialsök med min mor, jättekul! Roliga hundar och förare att jobba med, alla var väldigt positiva. Skönt att köra kurs på vintern, inomhus dessutom ;)
Efter kursen fick Ilandra träna lite och jag tog tag i backa i fot och kryp. Två moment som underlättas massor av att Ilandra är lätt att styra i position!


Jag har visionen av att hur jag än rör mig ska Ilandra hela tiden förhålla sig i samma linje, oavsett om vi går framåt,  bakåt eller om hon kryper.
I backandet kunde jag lätt visa henne rätt position om hon backade för fort och hon har bra teknik och balans. Sweeeeeet!
Inför krypet lägger hon sig bakåt och hamnar i rätt position för att jag ska kunna börja krypet med vänster fot. Gizmo lägger sig framåt så då tar jag ett steg med höger först för att han ska hamna i rätt position.
Ilandra började lägga sig bakåt själv, helt gratis, tack o tack!
Med hjälp av klubbens speglar har jag full koll på bakbenen och armbågarna och lägger all fokus på teknik och position. Hon kröp riktigt bra idag och det ska bli så kul när vi kommer till finslipning och vinklar!
Det är lite jobbigt ibland när allt är under inlärning med ung hund men desto roligare när några moment börjar sitta :)
Blir säkert en film framöver :)
Gizmo tränar frysmarkering och hittaövningar, nästa vecka ska han vara hjälpreda på specialsökskursen och visa inlärning av frysmarkering :) Han kan verkligen frysa hur länge som helst!
Älskar att ha med Gizmo på kurserna och han tycker nog det är jättekul han med :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar