Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

lördag 7 januari 2017

Att vilja allt

Ser många blogginlägg där mål radas upp som förhoppningsvis kommer att uppnås. Jättekul att läsa och jag inspireras av glöden hos många skribenter.
Jag har själv gjort liknande planer tidigare år men 2017 är fortfarande oklart för mig.

Jag tycker att nya lydnaden är jättespännande och har börjat lite smått att kika på startklass. Ilandra tränar jag mest de högre klassernas moment med och det kommer säkert gynna mig i längden men vi måste ju igenom de första klasserna först ;)

Men egentligen är det brukset jag vill satsa på, spår framförallt. Det krävs tid med båda grenarna och jag känner att jag bör välja en gren i år, eller iaf bara köra startklass och resten av tiden läggs på brukset.
Jag har väldigt svårt att släppa lydnaden men det gäller att vara tidsrealist vilket jag inte är ;) Samtidigt ligger Nosework och pockar i bakhuvudet och det vore roligt om Gizmo blev Rallychampion och Lydnadschampion... Och helt plötsligt sprack tidsplanen och jag får börja om igen!
Har också kikat på lite hundutbildningar som jag skulle vilja gå, är så himla kul att lära in nya saker!
Jag får helt enkelt lägga upp en plan såhär: jag har ingen plan. Jag kör på, ser vart vi hamnar och tar det därifrån. That's it! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar