Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 17 januari 2017

En liten stjärna är fortfarande en stjärna

Ilandra är inte stor, tippar 45 cm över markytan. Men vad gör det när mentaliteten är desto större?
Jag har tidigare nämnt hennes intresse för spår (lite för starkt ibland när hon väljer att frispåra i 3 km....) hon har också mkt intresse för figg och för att springa. Rulle eller skall, har inte bestämt..
Mkt kamp är det i damen, ju större kampleksak desto bättre.
Så idag presenterade jag tungapporten för första gången för min lilla hund och resultatet förvånade mig inte. Hon tog upp 2 kilos-apporten, gav den till mig och väntade ivrigt på sin belöning. ;)


Jag hoppas dock att hon kommer bli mätt till 45 cm så hon inte behöver bära 3 kg. Hon kommer definitivt att klara det men jag tycker att hon helt enkelt är för liten. Oavsett om hon är 45 eller 46. Men jag vet att min stjärna kommer bära 3 kg också och blir det så kommer jag anpassa träningen helt enkelt. Det är inget problem förrän det är ett problem!
Jag kommer använda mig av IPOingång med tungapporten, tror det blir skonsammast.
Som vanligt kan jag inte låta bli de högre momenten, Ilandra har inte ens tävlat ;)
Men hon har iaf ett riktigt bra skall och bra teknik på krypet. Jag ska bara komma ihåg att träna på appellens lydnad också ;) Framåtsändandet har jag dock inte påbörjat och det stressar mig lite. Men behöver lägga upp en plan först.
Det känns iaf bra, glädjen att träna är tillbaka och jag har äntligen bestämt mig för ett mål för 2017! Det blir mestadels bruks. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar