Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 31 oktober 2014

Supernöjd! Gizmo uppflyttad till Elit, Quini till LKIII!

Vilken kväll!

Jag och Therese åkte på kvällstävling till Västra i Ånge, de hade spökat ner hela klubbstugan. Jättemysigt! Och vilken väl upplyst plan de har, mkt sotis...

Först ut är Gizmo.

Platssitt: 10
Platsligg: 10
FF: 6,5.... Han var överallt!!! Riktigt chockad över vårt ff, men så gick en stor del av ff rakt mot rutan... och dit ville han! Jaja, han var pigg och glad iaf ;)
Sättande: 8 sent sättande
Inkallning: 8 mitt fel, ställde honom för tidigt... Onödigt!
Rutan: Snabbt ut, ställer sig lägger sig jättesnyggt! Kallar in, går in på höger sida... Damn you rallylydnad;)
Apport hopp: 7,5 bara massa flams, men återigen så hade han roligt ;)
Metall: 8,5 bra, men tappar tempo sista biten.
Vittring: 8 Ej vid första kontakten, omtag (men en klar förbättring motför förra tävlingen :)
Fjärr: 8 dk ner, tempo skiften. fortfarande lite osäker i tempot, men mkt mer stilla idag :)
Helhet: 8
257,5 p och uppflytt!
vi har mkt att jobba med, men idag var det mest avdrag för flams och bus och det tycker jag är positiva avdrag :) Nu har vi haft två tävlingar utan nollor, börjar kännas stabilare! Duktig pojke!!!

Quini då... Hade ni varit med hade ni skrattat rejält ;)

Platsligg: 10 men fyyyy vad nervös jag var, hon var orolig i huvet, ville ha koll på allt...
FF: 7... Hon var klart störd idag, hann inte med nån vidare uppvärmning. Mitt fel.
Läggande: 10
Inkallning: 10
Rutan: 10
Apportering: 6 nu börjar det roliga ;) Quini rusar ut, fångar apporten på en millisekund, vänder upp och jag hinner tänka att det här kommer aldrig gå... hon rusar förbi mig, jag kommenderar fot, hon sätter sig åtminstone framför mig... ;) tokhund!
Hopp sitt: 0 Quini får inte nollor för det hon INTE gör, hon får nollor för att hon gör momentet för många ggr... Hoppar, sätter sog, hoppar, kommer in, stannar inte! hoppar igen, kommer tillbaka och hoppar IGEN! Vilken härligt galen hund hon är, domare John-Åke hade nog svårt att hålla tillbaka skrattet ;)
Fjärr: 10 :) med ett enormt fokus på ett annat hinder 50 m bort... Tur hon inte bestämde sig för att hoppa igen ;)
Helhet: 9
162 p och uppflytt!
Hon räddar sig igen med sina fem tior så vi fixar det trots en nolla och en sexa. Är hon inte helt underbar? Tänk när jag lyckas samla ihop denna hund helt och fokuserar all energi i rätt riktning!
Ursäkta bilden, har bara min lilla fjantdator att tillgå för tillfället och den dör vilken minut som helst.. ;)

BÄSTA HUNDARNA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar