Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 14 oktober 2014

Hemmaträning

 
Visst är det härligt att träna med gänget på klubben, vi hjälps åt och ehum fikar ibland :)
Men den absolut viktigaste träningen för mig och mina hundar gör vi faktiskt i köket!
Att stå och nöta fjärren på klubben är inte speciellt kul för nån att se på. Därför passar vi istället på att träna precision hemma i köket och sen tränar vi på fjärr med störning på planen.
Även vittringen vill jag träna in i lugn och ro, ingångar görs med fördel hemma.

Quini har aldrig testat vittring förut men idag blev jag lite sugen :) Först gömde jag pinnen under mattan, på en stol, under en filt och lite så, tills jag såg att hon fattat poängen, tog fem minuter.
Sen lade jag ovittrade pinnar på en tripptrappstol och gömmer den med vittring bakom. Hon sniffar och letar och hon gör inte ens en ansats till att ta de ovittrade pinnarna! Utan använder nosen och hittar rätt pinne, duktig tjej!
Har en video på detta men det tar ju forever att ladda upp en video på blogger...
Men nöjd blev jag iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar