Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

lördag 25 oktober 2014

2 x Klubbmästare 2014 och LPI

Så är tävlingsdagen till ända och det är mkt jag är nöjd med och en del jag är missnöjd med och det är på mig själv. Tur är väl det ;)

Först ut var Gizmo i LKIII.
Närmare förstapris än såhär är svårt att komma, 253,5 p och gränsen är 256...
Lite bus lite flams men inga nollor idag. Men det är våra tre moment som spökade även idag, rutan, vittring och fjärr. Så vi måste ligga i och få till de momenten! Tappar så otroligt mkt poäng där, jag har slarvat på tok för mkt i inlärningen...

Platssitt: 10
Platsligg: 10
FF:          7 sitter snett, segt sättande, pos, sitter ej. Sammanfattning Gizmo gillar inte när det är blött:)
Sättande: 10
Inkallning: 8 många steg, slams avslut
Ruta:        6  dk ( sprang till en bänk, sen skickade jag han igen och då stack han i ilfart till rutan.. ;)
Apport hopp: 9,5 avslut
Metall:    10 JÄJ!
Vittring:   5... tar som vanligt upp rätt pinne direkt, men släpper den, kollar igenom den andra,  plockar lite, kommer in med rätt. Bara på tävling detta händer, det måste vi lösa!
Fjärr:     7,5 flyttar sig, dk, tempo (vi har lagt om träningen på detta, inte befäst än)
Helhet:    9
253,5 p

Mkt som var bra, sättande och apporteringarna är jag nöjd med! Men vi måste jobba mer med detaljerna. Men bus och flams kan jag leva med, så länge han har roligt ;)


Sen var det Quini. Hon var lite orolig innan platsliggningen, men hon fick kampa lite så det glömde hon till viss del. Platsliggningen var oliiiiidlig då det var oro från en annan hund men hon löste det bra.

Platsligg: 10
Tand:  10   (domaren fick klappa läääänge, så mysigt så )
Linförighet: 9 sitter snett (hon är såååå fin i position nu)
Läggande: 9,5 ngt sent
Inkallning: 10
Ställande: 0 ligger
Apport: 9 håller ej fast
Hopp: 9 hoppar på föraren
Helhet: 9
161p

Här grämer jag mig eftersom jag satsat på 190 p idag... ;) Jag brukar alltid ställa henne en gång innan ställandet men inte idag... Hon kändes så med så jag körde på av bara farten. När jag vänder om och ser henne ligga så gav jag upp, inget förstapris då. Och jag som anmält henne till tvåan på nästa tävling. Vill ju ha LPI. Jaja, vi körde på och hon var lika glad i hågen. ;)
Men Quini lyckas ju med det mesta omöjliga här i världen, hon fick 161 p, förstapris, trots nollat ställande! Och fick titeln LPI :)
Quini ökar i intensitet för varje moment och går igång på den minsta beröring från mig. Så hon är väldigt lätt att motivera på tävling. Det känns bra inför vår start i tvåan, vi är redo att lämna ettan :)
Båda vann dessutom Klubbmästerskapet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar