Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

måndag 6 oktober 2014

Nya insikter nya planer!

Inte lätt att hålla bloggen vid liv nuförtiden, har på tok för mkt att göra :)

Men på vår senaste träning har jag kommit till nya insikter med min och hundarnas träning!
Det var Quini som hjälpte mig med det, och Janet och Kent :)

Det är verkligen som att bubblan sprack, lösningarna syns mkt klarare! Senaste lydnadsträningen gick kanon, mkt tack vare detta!

Kan inte använda nog med utropstecken, jag ser verkligen hela bilden. Ja nästan iaf ;)
Mitt stora problem i träningen har varit att jag inte ser hela bilden EFTERSOM att jag är nybörjare i alla grenar. Varje klass är ny för mig som tränare, därför vet jag inte om mina metoder funkar förrän de är genomförda. Har man haft några hundar och varit i de övre klasserna tidigare så vet du iaf hela bilden. Därför har jag blockerat mig lite och bara fokuserat på den bit där vi är idag och jobbat med detaljer. Men idag förstod jag verkligen hur jag ska träna och när ja provade det på Quini så funkade det verkligen! Istället för att fokusera på hur jag ska lära in saker så ska jag hellre fokusera på den färdiga bilden och hur jag kommer dit. Det låter som att det är samma sak, men det är det inte, svårt att förklara :)

Jag är iaf lyrisk och ser FAKTISKT framemot den långa vintern utan tävlingar då jag helt kan lägga om vår träning inför tävling. Så FÖRBANNAT roligt ska det bli!

Vill även lägga ut Quinis protokoll från hennes andra start i LK1 :)

Plats:            10
Tandv.          10
Linförighet:  8,5 nosar, snett sent sätt
läggande:      9,5 tar ngt steg
Inkallning:    9 sitter snett bakom
Ställande:     10 Snyggt!
Apportering: 9 lite tugg
Hopp:           9,5 sitter snett bakom
Helhet:        9 Positivit Samarbetsvilligt, Tydlig Förare!
Det tar vi med oss, lilla bönan och jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar