Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 2 november 2014

Toknära till förstapris! Igen... ;)

Nu har vi ju ett förstapris i trean redan, men jag var redan anmäld till Njurundas tävling så åkte iaf.
Jag var inte direkt motiverad så jag tog det som träning.
Gizmo LKIII

Sittande i grupp 10
Plats:                  9 dk ner (har aldrig hänt, men det var blött)
FF:                     8,5 dk, studsar, sent sättande snygga vändningar på stället.
                                       (Gizmo var inte på topp, men fixade det hyfsat ändå!)
Sättande:          9,5 ngt tveksamt
Inkallning stå:  9    ngt sent
Rutan:              6 strul dk slarvig ingång     återigen flams på rutan ;)
Apport hopp    9  avslut
Metall              8,5 tveksamt avslut
Vittring            7 tveksamt släpper ovilligt (fick ha lite dragkamp ;)
Fjärr:                6 dk fel ställning flyttar ngt (enda momentet jag inte är nöjd med, han lyssnade inte)
Helhet:             7
254,5 p (gräns 256) Snitt 7,95

Gizmo var verkligen inte på energitopp idag. ÄNDÅ jobbar han och får höga betyg i början. Sen dalar det på slutet. Så jag är faktiskt jättenöjd!!! Trots att han är lite sliten efter allt tävlande så ställer han upp. Är faktiskt mer nöjd med dagens tävling än fredagens då han fick första pris. Tråkigt naturligtvis att han hade låg energi, MEN att han ändå kör och inte nollar nåt moment tycker jag är riktigt bra. Men nu ska vi bara motionera och lära in nya moment, det tycker han är kul! Så är vi klara med trean, vi har haft tre tävlingar på raken då vi inte nollat nåt moment.

Quini då... Aldrig brist på energi... Idag var det lite för mkt fokusering. Första tävlingen utan förstapris. Men vi lärde oss ngt idag med, Quini måste tränas mer på stationsträning så hon lär sig sortera ord. Idag var det en spånring snett bakom hoppet som Quini absolut ville in i. Detta såg jag innan jag skickade på hoppet men chansade. Men hon stack naturligtvis förbi hoppet och in i den där jäkla ringen ;) Så det var fler nollor än tior idag. Plats, läggande och rutan fick vi tior men sen var det inte mkt att hurra för ;) Men jag är glad att vi var med, dels fick vi köra plats med Lenas lugna Eos så hon fick en bra platsligg. Sen har jag fått sett att när hon fokuserar för hårt på andra saker så hör hon inte mitt kommando. Mkt bra att veta inför framtida tävling! Med Quini kör jag några tvåor till även fast hon har förstapris. Det behöver vi ;)
Jag måste komma ihåg att jag inte heller har så mkt erfarenhet, speciellt inte av Quinis typ
. Så jag ska inte ha bråttom utan vi tar den tid vi behöver. Vill också få tillbaka stabiliteten i FF, nu har vi haft 7 på två tävlingar och det är inte ok, speciellt inte inför trean. Quini kommer bli en fantastisk hund, jag måste bara lära mig henne. Vi har hela vintern på oss! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar