Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 20 januari 2013

Vart kom energin ifrån?

Jag och Therese åkte skidor igår med våra byrackor, Ville och Abbe tillsammans och jag hade Gizmo och Junior. Fyra grabbar som är under tre år allihop och går som ett team i spåret! Hade vi kunnat hålla ordning på linorna så tror jag säkert att de alla fyra skulle kunna gå tillsammans!
Nu börjar både jag och hundarna få upp tillräckligt med energi och kondition för att kunna ta två varv runt sjön, nästa gång gör vi nog det! I så fall blir det nästan en mil.
Energin man får av att åka skidor är så härlig! Nu ska syrran köpa skidor också, så nu blir det ännu roligare att åka :) Vi behöver fler förare till hundarna, vi har lite för många med mammas hundar ;) Så det blir perfekt med syrran som inte har nån hund :)

Idag var vi till Härnösand för Patrullträning och det gick riktigt bra. Gizmo vet exakt när det är jobb, så skönt att vi kommit till den fasen. Det går bara framåt just nu!!!
Efter patrullen låg Gizmo lugnt och fint i basen i över två timmar i -8 grader.
Själv är jag rätt nöjd efter fyra timmar i skogen men Gizmo tyckte vi tränat på tok för lite. Så nu är han ute med Manne och husse och skottar ;)
Nu blir det middag och sen ska jag och syrran åka spark, kanske han blir nöjd den lille brune.
Ju mer man bygger upp dem... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar