Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 27 januari 2013

Hur ska vi toppa det här till sommaren?

Den här veckan har vi åkt skidor och spark så det står härliga till. Jag räknade på det och sammanlagt har det blivit fyra glada mil! Idag skippade vi skidorna då vi åkt två dagar på raken. Då kom jag o Robert på att vi skulle åka lite spark istället. Med toppenbra före på vägen blev "lite spark" 7 km ;)
Så mycket för den vilan. Men det blev ett lugnare tempo så vi tränade mycket trav, perfekt till utställningen

Nu har jag ju vant mig vid att kunna motionera hundarna långa sträckor med minsta möjliga ansträngning för mig själv. Det är den bästa typen av träning ;) Men ändå har jag lyckats gå ner ett par kg, är inte det konstigt? Nog för att det är långa sträckor men jag blir knappt svettig ;) Hundarna gör det mesta jobbet. Men idag köpte jag mig ett par skateskidor så nu lär jag få jobba lite mer ;)

Hur blir det till sommaren då? Jag älskar våra ljumma skogspromenader om kvällarna, men det blir inte alls samma motion för hundarna. Såklart.
Det får bli till att damma av cykeln, kanske köpa ett cykelställ och möta upp brudarna på nån mysig slinga, Sidsjön kanske? Eller Åsta-Rännö runt, det är väl ca 5 km?
 Hoppas gänget är med i sommar också, tycker verkligen om min lilla träningsgrupp <3<3<3
Det som är bra med snön är att det inte blir lika mycket slitage på hundarna, asfalten blir så stum... Tänk att jag hittat nåt som är bättre med vintern än med sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar