Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

torsdag 31 januari 2013

Patrull, skidor, lydnad och sök!

Ja, det lyckades vi klämma in på samma dag! Gizmo sover gott nedanför mina fötter nu ;)
Vid 09-tiden träffade vi Anna-Karin och Julia för att köra patrullstig. Vi hade först lagt ut en jacka i vind och sedan fig på ljud. Gizmo tar upp spåret omedelbart och drar ordentligt i linan så jag måste skrattandes hålla emot :) Så roligt att patrulleringen har gjort så mkt för hans självförtroende i spåret.
Han tar alla vinklar väldigt bra, men koncentrerar sig lite för mkt på spåret och missar vinden på jackan. Men spårar däremot hela vägen in till jackan och markerar den ;) Inte riktigt så vi tänkt det, men Julia gjorde likadant så kanske vinden vänt. Men han hittade den ju :)
Sen patrullerade vi en bit och han var otroligt uppmärksam och tog Anna-Karins ljud på en gång. Jättefina visa-markeringar. Börjar sitta nu!
Vi fotade hundarna och Anna-Karin tog så fina kort :)

Sen iväg till Dannes för en reboot, korv med räksallad. Dags att träffa Therese och Tina med hundar och på med nya skidorna! Det var svårt att skejta och jag fick ont i benen på en gång ;) så efter ett tag ställde jag mig i spåret och det gick lika bra! Skönt med ett par skidor som det går att göra både och med, klart nöjd! 5 km blev det idag, det var väldigt tungåkt. Hade bara Gizmo och det märktes på en gång att det blev tyngre för honom utan draghjälp. Han gjorde sitt bästa och drog bra hela vägen ändå!

Direkt hem till mamma efter skidturen för att passa Livan när mamma skulle iväg. Barna lekte och härjade och Therese och jag snackade lite skit ett tag.
Efter det hem och snabbäta och sen iväg igen för att träna lydnad och sök inomhus! Den här träningen spenderade vi med mamma, Katarina, Anki och Mari.
Tror ni Gizmo var trött? Åh nej, gjorde både lydnaden och söket superbra! Skallmarkeringarna låter riktigt bra, behöver mer säkerhet i igångsättningen bara. Han vindade in figgarna klockrent, får mkt gratis från patrullen :D
Han gjorde jättebra rutskick och vi kämpar på med stegförflyttningarna.

Over all, vilken lång träningsdag! Men så bra utförd av mitt duktiga hjärta <3 Skidåkningen gör honom verkligen gott, han orkar hundra ggr mer nu än tidigare. Han växer och utvecklas dag för idag och jag med honom!
 Helt otroligt att han har gjort fyra så fina pass idag!!!

Imorgon blir det kanske skidor, sen bär det iväg till Rallylydnadsutbildning i Ånge. KUUUL!

Tack brudar för idag, utan er vore det inte hälften så kul!! <3 <3 <3 <3 <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar