Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

måndag 14 januari 2013

Träningsfreaken är på G!

Idag satt jag och Therese och planerade årets tävlingar och mål för 2013.
När jag gick igenom målen och hade listat färdigt såg jag att jag nog behöver en till tävlingshund... ;)

Iaf blev jag sååå träningssugen, termometern stod på -16... Men vafan!
Ringer Therese och ber henne möta mig på klubben, vilket hon gör! Så härligt att vi kan träna tillsammans i alla väder, alla tider. <3
Det blev iaf bästa träningen på länge för alla tre hundarna. Tokladdade och fulla av energi, säkert pga kylan ;)
Gizmo springer fortare ju närmare han kommer till rutan, han har verkligen hittat drivet. Skönt att rutan funkar även på 25 m. Provade att ställa honom i rutan och sen lägga honom och det gick jättebra trots avståndet. Klockrent på första försöket :) Kul när allt fungerar på en gång, så då kunde vi gå vidare till sättande under gång. Vi har inte kedjat ihop sättandet, men Therese kommenderade och jag lydde henne lite chockat och han satte sig på en gång :) Ibland ska man inte tänka för mkt och vara rädd för att gå framåt.
Hopp apport funkar bra, vi filar på ingången då han gärna sätter sig lite bakom.
Fjärren petar vi på inomhus, vi tar det långsamt för att få minsta förflyttning, funkar bra!

Det enda vi inte riktigt börjat med är vittringen, det är ett helt nytt moment för mig. Men den här veckan ska jag verkligen lägga ner tid på det.

Imorgon blir det Patrullträning och skidåkning med mamma och Anna-Karin, blir kalas!

2 kommentarer:

  1. Va dukitga ni är!
    Vittringen blir nog inga problem, du har ju tränat på Lisa;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men Lisa har så mkt från spåret, naturligt för henne att plocka den med vittring ;) Det ordnar sig nog bara vi kommer igång ;)

      Radera