Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

måndag 2 april 2012

Surt sa räven...

Idag spårade jag och Annakarin med fem hundar, inte illa va ;) Emilia hängde efter så gott hon kunde, men det var inte så lätt så hon fick rida på Annakarins axlar. Gulle henne ;)
Iaf... så märkte vi att Gizmo inte alls fattat spåret än. Jag har som vaaaanligt gått för fort fram och missat att han är för osäker på vad han ska göra så minsta störning så släpper han. Pappa och Annakarin tipsade om att jag ska lägga raka spår och gå serpentiner och det leder fram till en pinne, jag har förmodligen lagt ut för mycket pinnar som han sedan vindat in. Jag har själv ingen fallenhet för spår och bara baskunskaper så det gör det ju inte lättare för honom.
När jag kom hem lade jag raka spår och det var absolut ingen störning, då tog Gizmo det klockrent! Så än finns det hopp, bara jag kan lära mig att göra rätt från början....
Lady fick också ett spår. Pappa spårade med henne när hon var i två årsåldern och har inte spårat sen dess, hon plockade både spår och pinnar hur bra som helst= rätt inlärt...

Surt är det också att Vincent vågar vägra köpt barnmat. Jag gör all mat själv, men vill att han ska kunna äta köpt de gånger man faktiskt glömmer ta med mat när man åker nånstans. Men nej, han äter inte. Han ryser, rynkar näsan och vägrar efter ett par tuggor att öppna munnen. så idag blev det gröt till middag då mitt förråd i frysen var tomt och vi själva åt köpt pyttipanna. Så roligt var det med det ( Emilia var likadan ) så nu blir det bättre planering och tänka på att fylla upp frysen lite extra.
Men tänk ändå att det är sån skillnad på smaken, man ser verkligen att han tycker det smakar illa! Jag har smakat själv och personligen tycker jag det är smaklöst, smakar mest konserverat. Fyra olika sorter har vi provat och inget duger så nu får det vara. Jag vet att det är många bebisar som inte vill äta, kanske de heller inte vill ha köpt barnmat? Tycker att företagen ska skärpa sig, man ska kunna förlita sig på dessa burkar om man känner att ens egna matkunskaper inte räcker till. Min mat smakar som den vi äter fast utan salt, alltså lite tråkigare, men Vincent gillar det. Man ska kunna äta det barnet äter utan problem och jag klarar inte av att äta burkmaten så jag förstår ju iofs att inte Vincent äter den. Nej, det är bara att bunkra, han äter ju en hel del den lille rackarn... ;)
Nu ska jag försöka sätta mig in i en massa banksiffror... tror jag går och badar barnen istället.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar