Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

lördag 21 april 2012

Blöt men mycket trevlig tävling på MBHK!

Blev grymt impad av alla tävlande idag, alla fick förstapris förutom två st av tio starter! Planen var blöt och kall, alla låg på platsliggningen. Suveränt :)

Gizmo fick sitt tredje förstapris och kan nu titulera sig NORD V-11 LP1 Aussie Action's Opal. Nu när ettan är klar så kan vi koncentrera oss på tvåan och appellen, så kan jag lägga ner ställandet ett tag ;)

Resultat:

Platsliggning: 10
Tandvisning:   8 (reser sig) hann inte riktigt med att sätta honom, men två poäng hit eller dit ;)
Linförighet:     7,5 (sitter ej, nosar) Grymt nöjd med positionen! Lite problem med sättandena, men det
                            hade jag väntat mig när det var så blött...
Läggande:       9  (Lite sen)
Inkallning:      10
Ställande:        9  (tar ett steg)
Apportering:   0 avstår) ett moment jag inte lagt krut på att lära in.
Hopp:             10
Helhet:            9,5  Han var jättebra mellan momenten, behövde inte korrigera ngt, inte ens
                              sättandena :)

Allt som allt gjorde han en till bra tävling på blöt plan, det visar hur mycket vår träning har gett. Att han lyssnar och jobbar fast det är obehagligt. Tror lilla Gizmo börjar bli stor :) <3

Therese och Ville gjorde det så himla bra idag. Som hon kämpat med fjärren, Ville har inte satt sig på första kommandot på träning på långt avstånd så vi var lite nervös innan starten, iaf jag ;) Men det gick som en dans, inga dk alls! Och deras paradnummer rutan blev en solklar tia :) Så glad för din skull Therese, grattis till förstapriset!


Hanna och Kyra har kämpat hårt sista året med pip och skall och jag är såååå glad att det går så bra för dem. De gjorde ett strålande program, förstapris! Jättesnygg ruta de med :)


Så roligt att träna och tävla med er brudar! Jag får en helt annan energi och vilja :)

Jag och Gizmo har verkligen haft en strålande vår tävlingsmässigt, hoppas det håller i sig, spårappellen i maj närmar sig...

6 kommentarer:

  1. Grattis =) ni är jätteduktiga allihopa :)

    SvaraRadera
  2. Tack :) Kul att det gick bra för oss alla :)

    SvaraRadera
  3. Grattis Jenny till jättefina poäng, trots att ni avstod ett moment!

    Det är så kul att träna med er också! Hoppas jag orkar rulla runt på planen ett tag till:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns en tid efteråt också :)

      Radera
    2. Ja, så kan jag ju alltid sitta på en stol med en klicker och en påse frolic, haha:)

      Bara jag kan köra bilen, börjar bli lite trångt!

      Radera
    3. Haha, du får köpa en större bil ;)

      Radera