Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

måndag 17 april 2017

Med fart och fläkt!

Den här veckan har verkligen bara ramlat iväg, känns inte som att jag fått nåt gjort!
Men har hunnit träna lite iaf ;-)
Med Ilandra putsar jag vidare med momenten i Startklass. Lite trist börjar det bli då jag egentligen har brukslydnaden i huvudet men har märkt att träna skall och kryp är inte bästa kombinationen med ung hund och vanlig lydnad ;-) Skälla och krypa är lite för roligt och väljer gärna själv när hon vill göra det. Så vi hoppas på uppflytt på nästa tävling så ska hon få köra brukslydnaden igen efter det.


Gizmo ska få sadla om från lydnad till Rally i år och jag har i sann lydnadsanda börjat lära in rallymomenten som just moment. Mitt mål är att ha så lite hjälper som möjligt så kommer vi kunna vara säkra tillsammans på tävling.
Amanda hade gjort en svår bana tekniskt och det var ganska trångt men Gizmo klarade det jättebra och jag ser framemot nästa tävling! Vi kommer värma upp med en start i Avancerad men sen kör vi på Mästare, han är ju klar i Avancerad.
Gizmo tycker att rallyn är roligare nu när jag börjat träna mer momentmässigt, han vill veta vad som förväntas.



Ilandra ska få starta Nybörjare också, bra träning att tävla i Rallylydnad!
Vi har en del inplanerade tävlingar, hej och hå vad det går! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar