Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

torsdag 15 mars 2012

Men äntligen!

Har jag lyckats komma in på bloggen igen! Jaja är man lite klantig och glömsk så blir det svårare än vad det är ;)
Det här året har börjat bra på tävlingssidan med Gizmo, ett förstapris i LK1 i Kramfors i januari och en femteplacering på Västernorrlandsmästaren i februari, han fick en huuuge rosett :) Nästa tävling är nu på lördag på Västra, satsar på LP1 så länge, tills LK2 sitter.
Jag och Therese har bokat in årets tävlingar tillsammans, känns jättekul! Och ekonomiskt är det bra ska jag även tillägga, då vi är fattiglappar båda två.. ;)
Efter Västra är det lydnad i Matfors, utställning Nordic, båda i april, sen appellspår i Matfors i maj. Puh, fullt upp! Och det är så KUL! Utställningen är mest för skojs skull, vi kan inte plocka mer förrän vi fått bruksmeriterna.
Träningsmässigt känns Gizmo väldigt bra just nu, vi kämpar på med apporteringen dock. Men de övriga bruksdelarna som spår, budföring och framförgående börjar kännas bra och det med lite träning. Han är rätt clever lilla slickobert ;)
NORD V-11 Aussie Action's Opal
Manne har jag börjat träna igen på allvar, vi har tagit det lugnt över vintern. Dels för att ge Gizmo mer tid, men även för att jag behövde tid att lösa hur jag vill träna honom. Tidigare har jag jobbat mkt för att få bort att han ljudar, men efter inspiration från Hanna och Kyra (som för övrigt har utvecklats enormt!) Så har jag nu insett att jag hellre ska ha honom lugn. Då försvinner ljudet automatiskt. :) Så från och med idag tränar jag stenhårt på lugn och rätt position. LK2 sitter jättebra de flesta momenten, de ska finslipas. Framförgående och budföring till brukset måste jag ta upp igen. Manne kommer att få vila från tävling, min ekonomi tål inte två tävlingshundar för tillfället. Eftersom Gizmo ska ut på avel så har han största prio, plus att jag känner att han är min primära tävlingshund.
Men Manne ska tränas för tävling och då är han nöjd iaf :) När jag väl får till vårt samarbete kommer jag att ha en otroligt uthållig brukshund, längtar tills vi är där!


Myyyyys!
Nu är ni uppdaterade på hunddelen, hur är det med familjen då?
Jo, för tillfället är jag sjuuuukt stolt över Emilias potträning, oavsett om hon har trosor eller blöjor så vill hon gå på pottan. Gounge vad lätt det gick! Vincent trivs bra i sina blöjor... ;) så han koncentrerar sig på att hasa sig fram sittandes och ropa på mamma när han gråter, gölle!
Jag o Robert har faktiskt varit på Etype tillsammans och det var så kul! Nästa ensamtid blir att gå på bio med supé, då har vi barnvakt igen. Vi har inte gått på bio tillsammans sen jag var gravid med Emilia.......
Oj vilken uppdatering det blev. Får hoppas jag inte slarvar bort inloggen igen...
Ska ta mig lite tid att fixa till bloggen den är ju inte så... ähum.. fin.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar