Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

onsdag 30 november 2011

Ooops, längesen igen...

Jag är inte den bästa på det här med bloggar, det kan jag ju erkänna ;)
Tävling i helgen......... Känner mig inte supertaggad, brukar inte tävla såhär sent på året. Men det vore skönt med ett förstapris så vi kan träna in nya tvåan över vintern och starta tvåan i februari.
Såhär ser det ut:
Platsliggning: Har inte varit några problem hittills peppar...
Tandvisning: Håller jag honom i halsbandet hoppar han inte upp och slickar på domaren ;)
Linförighet: Studsigt, lite ofokuserat men bra position och sättanden.
Läggande: snabbt, värt en tia men vi har ju missat i starterna på tidigare tävlingar, att han sitter kvar.
Inkallning: bra fart och ingång, värt en tia, men har även där missat i starten på tävling...
Ställande: Det har vi jobbat med i ett par veckor, ställer sig snabbt och står kvar men det är ett olycksmoment för oss på tävling.
Apportering: ej inlärt... ska göras ;) Han tar den villigt och håller kvar men måste göra dk för att han inte ska ta den själv.
Hopp: snabbt och med bra ingång, har alltid fått tia på detta moment. Peppar peppar...
Tävlingen är inomhus också, men jag tycker Gizmo är stabil och van att jobba inomhus så jag hoppas det inte ska vara ngt problem.
Som det ser ut men man ju vet ju aldrig har jag fått lära mig... så borde vi klara det. Tidigare har inte ställandet suttit som det ska så det har känts mer osäkert inför våra andra starter. Så jag vill o vill o vill att vi ska klara det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar