Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

måndag 26 mars 2012

Gizmo 2 år???

Hur gick det till?
Kändes som igår som jag och mamma satt på trappan och diskuterade vad vi skulle göra med den sista valpen, annonsera en gång till, kände vi nån? I själva verket tror jag (eller vet...) att mamma visste att jag innerst inne ville ha en ny hund, en kelpie, och bearbetade mig. Hon hade nog inga tankar på att sätta ut en ny annons.. ;) Min tanke var ju att om jag skulle ta en valp skulle det vara en tanfärgad från Lisas kull, men såhär i efterhand är jag väldigt glad för att mamma pratade in mig på Gizmo. Han passar mig som handen i handsken!
Under valptiden hände det inte så mycket med Gizmo, jag var mest förälskad och krävde inte så mycket. Linnea fick mig iaf att shapa honom lite och och träna passivitet och känna trygghet i det, vilket har resulterat i en mycket bra platsliggning.
Jag tävlade Manne också under Gizmos valptid så det gjorde att inte Gizmo hade högsta prio.
I juli föddes Vincent så veckorna innan och efter var det också rätt lugnt, började träna så smått två veckor efter hans födsel.
Vid det här laget gjorde polarna riktigt fina tävlingar så suget att träna och tids nog tävla väcktes. Vi började med utställningar vilket har gått bra på varenda en, min lilla snygging ;)

Vi chansade hej vilt de första lydnadstävlingarna, det enda som satt i stort sett var platsliggningen. På de första fyra tävlingarna satt varken läggandet och ställandet, ställandet fick vi till på de senare tävlingarna. Så det tog några gånger innan vi klarade LK1 men nu har vi två förstapris och siktar på ett till innan 2:an.
Utställning; förutom BIR och CACIB*2 har han även blivit Nordisk Vinnare-11 och delad femma på Västernorrlandsmästaren.
Jättefint MH och fria armbågar och A-höfter.



Han är världens goaste, för han finns det inget bättre än när han får hålla om min handled medan jag kliar honom under hakan.
Kommer inte byta ut honom för allt i världen, jag tackar för att han blev sist ut ur valplådan! Kanske var det meningen, jag behövde verkligen min Gizmo <3
Grattis på 2-årsdagen Gizmo, må vi ha många år kvar tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar