Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 17 februari 2017

Grymt tävlingssugen!

Nämnde i förra inlägget att jag lagt mh för Ilandra så sent så det kommer ta lång tid innan vi kan tävla appellen. Planen att tävla bruks fortsätter men kommer antagligen lägga in lydnad och kanske Rally också. Bra för henne med lite tävlingserfarenhet.
Jag började för skojs skull att träna in fot på höger sida med Gizmo. Av flera anledningar faktiskt.
Först och främst för att träna mig själv att använda min egen höger sida i träningen. Det är så invant att lära hunden saker på vänster men på höger sida blir det hur tokigt som helst. Andra anledningen är att Gizmo inte blir yngre, det är nyttigt att träna båda sidor och rally kräver följsamhet.
Sedan blev det en tredje anledning av sig självt då Gizmo lärde sig att gå på höger sida väldigt snabbt vilket motiverar mig till att tävla i mästarklass. Bra merit som Rallyinstruktör att tävla Mästare vilket jag bara gjort en gång.
Så kan jag tävla båda hundarna på en gång!
Gizmo kör en del Nosework också och han har en bra frysmarkering, riktigt nöjd med den :) Möjligt att jag har lite framtidsplaner för NW med.
Gizmo har fått backa tidigare då jag lade ner mkt tid på Quini men Gizmo ska få göra det han alltid fått gjort. Testa på nya grenar och klasser med mig. Han är min läromästare som fått stå ut med alla fel jag gjort och tack vare hans tålamod har jag lärt mig att inte göra om dem <3 Så jag ser framemot att testa nya utmaningar med min Slickobert <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar