Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 23 oktober 2016

När jag kan lita på min hunds lojalitet


Quini var anmäld till dagens tävling men vi hann aldrig tävla. Jag kände att jag behövde vara med på den här tävlingen och bytte till Gizmo istället. Gizmo som inte har tävlat lydnad på två år och som bara kört spår under den här tiden med undantag från några elitlydnadspass.
Men jag anmälde honom i trean och började träna två veckor innan.
Verkligen inte optimalt, när jag kollade vad vi behövde träna på så var det en hel del ;)
Tex inget ställande, tveksam vittring, tveksam ruta.
Men jag bestämde mig för att tävla för min skull och Gizmo vet jag bara skulle ha roligt, gör inte så mkt om han missar nåt moment.
Men han ställde upp med mer än vad han kunde på träningarna innan <3

Platsligg: 10
Plattsitt: 10
FF: 8,5
Sättande: 0 (stannar före mig och då tar jag i för mkt på kommandot så han lägger sig)
Inkallning: 9 (går nåt steg)
Ruta: 0 (springer ända fram men hamnar på sidan) ;-)
Hopp/apport: 9 snett sättande
Metall: 9 snett sättande
Vittring: 9 lite tugg
Fjärr: 6 missar ett skifte dk
Helhet: 10

Tycker han var grym!
Så många bra moment, sättandet kan vi, blev missförstånd. Jobba mera ruta så kommer det bli kalas :-)
Gizmo har ett förstapris sen tidigare så jag tävlade som sagt för min skull
Men så kul att han ställer upp, speciellt när inte jag hade den fokus jag brukar ha. Men han fick mkt beröm och vi hade en härlig dag jag och min brunbjörn <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar