Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 21 oktober 2016

Att göra en omstart

Att göra en omstart och rikta fokusen framåt när det känns som att allting kraschat...
Det har inte varit lätt, sorgen är fortfarande svår efter Quini. Jag måste acceptera att hon finns med i allt jag gör och senare kommer det kännas bra att ha så många minnen. Men just nu är det fortfarande tungt.
Först kunde jag inte vara på klubben så jag tränade bara hemma. Sedan åkte jag till klubben kl åtta på morgonen. Nu kan jag äntligen åka dit vilken tid jag vill.Men. Jag har två hundar som inte vill annat än att matte ska komma igång igen!
Gizmo har fått tagit tag i lydnaden igen efter ett långt uppehåll. Han har kört skogsarbete istället.
Vi har ett förstapris i LKIII men vi ska tävla ett par treor till innan vi kör eliten.
Med Gizmo fokuserar jag på inkallning med ställande, det momentet har helt försvunnit ;) Det gör också att vi måste jobba med ställandet i rutan. I övrigt känns det bra, är en del detaljer som fattas.
Ilandra har fått en plan, jag ska börja färdigställa momenten så att vi kan tävla appellen till våren. Men vi kommer lära in många lydnadsmoment under vintern.
Jag har lagt mkt tid på detaljer i tex vittringen och lär mig av tidigare misstag. Håller på kriterierna som jag bestämt för varje moment. Jag väntar med tävlingsstart för att jag inte ska stressa med inlärningen, tävla hinner vi ändå :)
Eftersom att jag har en långsiktig plan känner jag mig motiverad men inte pressad om jag väljer att inte träna. Vi kör mkt inomhus hemma också för att kunna jobba mer detaljer.
Det känns bra, jag håller fokus på mina charmtroll. Och tar med mig allt som Quini lärt mig <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar