Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 11 november 2011

Träningsplan

Kanske bäst att ha en sån...
Jag har slarvat lite väl mkt med inlärningen på Gizmo, det ligger honom i fatet att han är så lättlärd så jag har inte befäst momenten tillräckligt. Speciellt inte linförigheten. Men efter lite tips från Janet och Kent så tycker jag det går mkt bättre, jag fick gå tillbaka lite i inlärningen vilket har funkat jättebra! Borde ju ha förstått det själv men man är ju som mest blind när det gäller sin egen hund...
Så nu är det positivitet som gäller, kamp och kroppskontakt och röst, godis använder jag mest vid finlir med sättanden och ingångar.
Det är tävling om en månad så jag kör på så får vi se hur det går ;)
Jag tycker han kan alla moment 10-mässigt förutom apportering och ställande, så det ska vi jobba med. Ska göra likadant med de momenten, börja om helt och bygga upp på nytt. Där har jag fått lite tips från Linnea så det borde sitta till tävlingen.
Trist att det är en heeeel månad till tävling men då hinner vi finlira lite iaf, till de andra tävlingarna har det bara känts stressigt.
Det blir jag med Gizmo, Angelika med Oban och Linnéa med Queenie som åker till Kramfors, ska bli skitkul! Oj då, ska nog ta o anmäla mig.. ;)

Gizmo snackar lite med fåret ;) foto A.Genberg

2 kommentarer:

  1. Jaa, det blir jättekul! Du, du måste ändra så ALLA kan skriva kommentarer, nu måste man ha ett konto för att kommentera...?

    SvaraRadera
  2. Nu e det fixat ;)// Jenny

    SvaraRadera