Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 21 augusti 2018

Bitter men taggad!

Vet ni, jag skulle ljuga om jag skrev att jag inte tyckte att det är jobbigt med alla förhoppningsfulla inlägg om vänner som ska till SM. Det suger b***e att jag inte kan dela deras resa och det döljer jag inte att jag tycker. Men inte fasen tänker jag sitta hemma och sura, jag kommer inte till SM på det sättet 😊
Sååå nu ligger prio på Gizmos återhämtning såklart och att jag hittar saker åt honom att göra så han inte känner sig åsidosatt. Jag har också börjat planera för Wixie och Ilandra mer detaljerat, nu när det inte blir rallytävlingar i höst.

Ilandra har fått sån härlig attityd i lydnaden så jag är lite sugen på att tävla LKI med henne. Samtidigt som hon går himla bra i spåret och hennes sökmarkeringar är jättefina! Åååååh den lilla sötnosen, vad ska jag fokusera på 😂 Jag ska träna imorgon igen och se om jag kan bestämma mig.

Wixie fick valla ikväll! Gick jättebra när hon lugnade sig lite, hon är lite för intensiv. Men vad roligt det är! Fattar inte varför jag inte tar mig tid att valla oftare när jag blir så glad av det! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som har tre hundar med så mkt kvalitéer så att jag kan träna vad jag vill! I övrigt gick Wixie väldigt bra på lydnaden idag också, har blivit mkt mer fokuserad.

Idag är nog första gången jag känt riktig glädje efter Gizmos skada. Så jag fortsätter att fokusera på att träna och ha roligt med mina hundar, alla tre 😍😍😍


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar