Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 13 november 2018

Tre månader har gått, åter till Söderköping

Tre månader i koppel, tre månader i ovisshet efter en tekniskt svår operation. Tre månader med benet instängd i ett varmt benskydd som gett skavsår på en trampdyna. Tre månader med frustration från Gizmos sida att inte fått springa med de andra. Tre månader med passande, inte hoppa upp och ner i möbler, trappor, på folk... Tre månader med Gizmos sorgsna ögon när jag om och om igen säger nej när han vill leka... Det har varit jobbiga månader men vi har kämpat! Då Gizmo fortfarande visat lite hälta när han klivit upp har jag varit rädd att operationen inte fungerat fullt ut, hoppades i mitt stilla sinne att hältan berodde på skavsår.


Så kom äntligen dagen då vi fick träffa Krister Julinder igen i Söderköping! Han blev mycket nöjd med resultatet, operationen var lyckad! Han gav oss en stor eloge för hur vi har rehabiliterat Gizmo, allt slit har verkligen hjälpt hans återhämtning! Det rättfärdigar verkligen alla de gånger Gizmo har sett på mig med sorg i ögonen...

Men hältan beror tyvärr på tån som han bröt för två år sedan. Krister vill ge honom två månader till för att helt läka första operationen, är hältan inte bättre blir det en operation till. Vill poängtera att han inte visar mycket hälta, det är när han kliver upp sedan syns ingenting om han går på jämnt underlag. Förhoppningsvis är han färdigopererad men jag tvekar inte en sekund på att låta Krister operera Gizmo igen, en operation som han har gjort 50 ggr förut men som väldigt få klarar av att göra i Sverige. Det som också imponerar är att Krister har investerat i väldigt avancerade hjälpmedel, Gizmo behövde bara göra UL för att kunna se senan och hur fint den läkt tack vare en väldigt avancerad UL. Istället för att öppna upp honom igen som man behövt göra annars. Otroligt tacksam för det!

Vid det här laget hade Gizmo kunnat vara stelopererad och haft en amputerad tå. Med stor risk för artrosbildning pga ingreppen. Idag har han "bara" ont i tån! Vilken känsla! Lyckas den operationen blir han helt återställd! Alternativt att det läker själv. Jag vill dela med mig av Gizmos resa hela vägen, kanske hjälper det någon annan.

Krister gjorde även röntgen på Wixies armbågar och höfter. Han gjorde allt själv! Han tyckte att det blev bäst så och han hade kontroll. Hos Krister känner jag verkligen att han lägger ner tid och pengar på sin verksamhet och trots detta har han det lägsta priset på HD och AD jämfört med de kliniker jag har varit till tidigare. Jag rekommenderar starkt mina vänner och valpköpare att göra röntgen hos Krister. Han tyckte att höfterna såg bra ut så håll tummarna!


Wixie den knäppa hunden... De sövdes samtidigt men Gizmo var först ut och jag följde med honom. Trots att Wixie fått lugnande så försöker hon allt hon kan för att följa med mig och Robert fick kämpa för att lugna ner henne och då var hon egentligen nästan helt utslagen! När hennes röntgen var klar vaknade hon till innan uppvakssprutan och försökte ta sig till mig. Krister tyckte att hon hade gott gry i sig, tror hon imponerade på honom 😊 Mkt energi där sa han, jodå det håller jag med om 😁 Wixie visade redan när han gav henne sprutan att det är mkt energi i henne 😁 Riktigt roligt att se hur hon är i olika situationer och att hon väldigt ofta imponerar på andra genom att bara vara sig själv. ❤️ Nu har vi sex timmars resa hem om trafiken flyter på men det är värt varenda minut att besöka Krister ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar