Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 25 februari 2018

Perfektionist, javisst, gäller det även hundar?

Jag anser inte mig själv vara perfektionist, kontrollfreak möjligen men inte perfektionist. Det är dock mångas uppfattning om mig, vilket inte gör mig något. Jag kan väl inte ta det som annat än en komplimang 😊. Iofs finns det nivåer av allt så jag kanske är en miniperfektionist 😂

Men jag har mål och planer för varje hund jag har och det är viktigt att följa. Men än viktigare att anpassa planen om det inte fungerar.

Ilandras plan har jag fått anpassa då Ilandra har så många olika sidor. Hon är definitivt perfektionist och vill göra rätt i alla situationer. Hon älskar skogsarbete och hon har en fantastisk nos som hon gärna använder.
I lydnaden har hon en underbar attityd i fria följet
https://youtu.be/YwBfb-Ym5S4
Hon är så lättlärd och arbetsvillig och dessutom grym på kamp så hon är lätt att belöna. Det vi jobbar på nu är att hitta en social belöning som hon gillar. Får hon inte sin leksak tror hon att hon har gjort fel och hon vill göra rätt hela tiden. Att träna hund är verkligen en vetenskap, Ilandra kan alla moment inför tävlingsstart men jag behöver en bättre social belöning för att hon ska ha så roligt som möjligt. Får jag till det så kommer hon bli en härlig tävlingshund 😍
Mitt mål är att bygga upp hennes förväntan på belöningen så att hon blir mer och mer taggad inför varje moment, att hon vet att snaaart kommer belöningen! Ilandra är en pärla och hon lär mig massor 😍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar