Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

lördag 19 oktober 2013

Hur nöjd kan man bli!!!!

Åh vilken härlig hund jag har!
Med mitt nya jobb, fokus på skogsträning och en massa annat som kommer ivägen så valde jag att inte satsa på lydnaden i år. Vi har inte tävlat sen i vintras ifjol.
Men Klubbmästerskap är ju alltid kul så jag började träna lydnad med Gizmo igen för en månad sen. Vi har naturligtvis underhållit lydnaden men inte med fokus på tävling.
Jag valde att inte sätta några krav, då varken vittring, rutan eller metallen sitter på träning. Utan jag ville mest kolla om han kunde bibehålla sin nya underbara energi som vi skapat tillsammans det här året. Se om han kunde hålla energin hela programmet igenom, det var mitt mål!

Såhär gick det!

MomentPoängKoefficientSumma
Sittande i grupp10.0220.0
Platsliggande10.0220.0
Fritt följ9.0436.0
Sättande10.0330.0
Inkallande9.0327.0
Rutan0.040.0
Apportering9.0327.0
Metallapportering6.0212.0
Vittringsprov6.0424.0
Fjärrdirigering6.5426.0
Ly 3 Helhet10.0110.0
Totalpoäng232.0
Andra pris


Gruppmomenten är jag aldrig orolig för <3
Vi hade en underbar känsla på fria följet, han var med mig hela tiden!
Sättande är han bra på :)
Inkallningen bytte jag kommando på häromveckan och nu sitter det bra, innan
stannade han långsamt. Men inte idag :)
Rutan såg han inte, han sprang ut och såg förvirrad ut ;) Knasboll <3
Apporteringen, from nu börjar buset ;) Lite lek men kom fint in.
Metallen... MKT bus och sen kommer han in.
Vittringen, MKT bus igen! Tar rätt pinne, men kommer på att han glömt lukta
på två pinnar, släpper pinnen, lutar på de andra och tar rätt pinne och kommer.
Bäst att va säker ;)
Fjärren, vårt paradmoment! Tror han var lite trött här, många dk. Men rörde sig inte
framåt.
Förstapriset känns inte långt ifrån, när vi tränat lite mer då jäklar!
VILKEN UNDERBAR HUND JAG HAR!
Buset kan jag ta, det visar bara att han har roligt och vi är på rätt väg!
Vi blev klubbmästare och klassvinnare :)
Nu laddar vi om, imorgon är det rally fortsättning som gäller, ska även tävla Junior och Lisa. Spännande!
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar