Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 20 oktober 2013

Klubbmästare igen!

Vilken helg!
Trött, spänd, nervös, glad, dimmig.... En helg som frestat på men oj så kul vi haft!
Med världens bästa MBHK:are har vi lyckats få ihop en väldigt lyckad tävlingshelg, så nöjda.

Dagens tävling då?
Rallylydnad Avancerad var först och då var det min och Lisas debut. Lisa skötte sig jättebra, det var jag som sjabblade bort 25 poäng, bla glömde jag handtecknet på backa så hon backade för snett... Aja, 75 p i debuten kan jag väl ta... ;)

Nästa var Fortsättning. Jag och Gizmo har 99 och 100 p sen tidigare i den klassen så jag var inte orolig, han skulle nog fixa det tänkte jag. Och det gjorde han, 100 p igen!

Sedan var det Juniors debut i Fortsättning och vår första tävling tillsammans. Inte mkt till samarbete tyckte jag då han hellre ville titta på omgivningen, men han genomförde allt iaf, så 82 p fick vi ihop ;) Inte illa tycker jag i debuten plus att vi tränat EN gång tillsammans innan tävlingen.

Resultatet då: Gizmo klassvinnare och återigen klubbmästare! Lisa blev tvåa på KM :)

Nu har Gizmo tagit titeln så det blir start i Avancerad i Njurunda på söndag. Kanske måste lära in högerhandling då? ;)

VÄRLDENS BÄSTA HUNDAR!

Impad av Lisa och Junior också som inte är mina. Lisa tränar jag ett par ggr i månaden i snitt och ska vi komma nånstans måste vi träna mer. Junior är väl inte tanken att jag ska tävla så mkt men vi ska köra en vända till i Njurunda iaf. Fast det hade varit kul att ta en titel med honom också :)

Gizmo 2013: Klubbmästare i LKIII och RLDF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar