Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 26 maj 2013

Kanonhundar! 100 poäng med Lisa och Gizmo och klassvinst!

Vilken revansch!
Igår hade jag fullt upp med att vara tävlingsarrangör så tyvärr kunde jag inte fokusera på min egen tävling med Gizmo. Han gick jättebra och vi skulle ha fått uppflyttspäng om jag inte missat en skylt... så vi blev diskade.
 Surt verkligen men så är det med multitasking, allt blir halvdant.

Idag fick jag massor av hjälp med tävlingen och kunde fokusera på mig och hundarna. Var noggrann att gå banan och hundarna kändes jättebra på värmningen.
Både Lisa och Gizmo genomförde banan (Fortsättningsklass) med härlig energi och jag var inte ett dugg nervös. Det kändes som att vi inte gjort några fel och det hade vi visst inte gjort heller!
Delad klassvinst och 100/100 poäng med BÅDA hundarna! Hur kung är inte det!! Nu är BÅDA uppflyttade till Avancerad klass!

Både Lisa och Gizmo tycker det är kul med Rally och jag känner att jag skulle kunna komma långt med båda hundarna om jag bara lade ner tid på det. Tid är ju ofta en bristvara, men det gäller ju att prioritera... ;)

SM kanske inte känns helt långt bort ändå?

2 kommentarer: