Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

lördag 27 oktober 2012

När Austin Powers är på tv...

.. finns det så mycket annat att göra! Brr, rrrryser av den lilla tönten, inte min humor ;)

Gizmo är bara 2,5 år gammal men har redan fått två parningsförfrågningar! Först från Pia från Cefeus kennel. Pim-Pim är så söt och en riktig arbetsmyra, det blir nog en finfin kombo!
Ikväll fick jag höra från mamma att en liten kennel i Tyskland är intresserad, ska bli spännande att se vad det blir av det :)

Vad har vi lyckats med i år?
Vi började året med tre lydnadsklasser som gav tre förstapris. Det gav oss mer självförtroende efter en minst sagt strulig höst. Men såhär i efterhand förstår jag ju att vi var långt ifrån klar de första starterna. Sen behövde vi nog mogna lite!
Vi har även startat spår appell och det blev samma sak där, på tok för lite träning och för lite kunskap från min sida. Men jag lär mig mer och mer om spår som är helt nytt för mig. Jag måste lära mig läsa min hund! Och att inte gå ut på tävling förrän vi är klara... Men ändå är det bra för erfarenheten så jag ångrar det inte helt.
Vi har gjort tre starter i LK2. De två första gav inget förstapris, men vi hade en riktigt bra känsla och det var viktigt för oss. Rutan satt inte och det var hindret för ett förstapris. Men på tredje tävlingen satt den och vi fick 185 poäng. LYCKA!
Utställning då? Delad femma¨på Västernorrlandsmästaren mot en massa fluffhundar, det är jag stolt över! CERT och CACIB i Norge klingar också högt men självklart är vinsten på Kelpiespecialen störst! Att vinna över 60 kelpies, det är guld!
Vi har två utställningar kvar, nästa helg i Danmark och i december i Stockholm. Spännande!
För ett par veckor sedan blev vi även uttagna till en Patrullhundsutbildning, superkul!

Ibland kan jag tycka att jag kanske skulle skaffat en till hund för att avlasta Gizmo lite och det kommer komma en tik i framtiden men inte nu. Jag och Gizmo behöver fokusera och lägga all tid på kvalitetsträning. Dessutom är han fortfarande min lilla bebis och jag vill inte för allt i världen att han ska känna sig undanskuffad! Saknar honom otroligt, han har varit ifrån mig i en heeeel vecka och kommer vara borta en vecka till....
Håller tummarna för att han klarar anlagstestet i vallning imorgon! Han kommer få sååå kul, e lite putt för att jag inte är där...

Nä nu får det bli bingen, för inte orkar jag lyssna på Powers nåt mer... ;)

2 kommentarer:

  1. jösses vad ni är flitiga! Hur hinner du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En bra sak med att vara mammaledig är att man kan träna på dagtid :) Många av de jag tränar med är också delvis lediga dagtid så det är ju toppen! Men skulle jag bara ha kvällar lediga så skulle jag förmodligen inte hinna. Men barnen är ju ofta med och får vara i skogen och det gillas :)

      Radera