Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

fredag 26 oktober 2012

Hemmavid och nya planer

Tänk vad grå vardagen kan vara. Barnen och Robert har varit sjuka de senaste två veckorna och nu är det min tur. Hosta och ont i öronen, alltid en trevlig kombo. Eftersom barnen varit sjuka (Vincent är det fortfarande) så har vi tagit det lugnt och varit mestadels inne och hemmavid. Nu när jag är sjuk så orkar inte jag ta tag i så mycket heller. Men Emilia får så mycket överskottsenergi så det är nästan jobbigare attt vara inne....
Till råga på allt så är ju Gizmo ute och far också, det är så tomt här hemma :( Manne tycker det är hur skönt som helst, han får alla matrester och han struttar runt och äger hela huset och gården. Men Manne är ju mer husses hund så jag saknar verkligen mitt lilla hjärta <3 Han har fullt upp med Renatas flock och alla ynglingar, till helgen ska han få valla desutom. Saknad är jag nog inte ;)

Vilan som jag och Gizmo behöver fick komma nu när han är borta i nästan två veckor. Efter han kommit hem ska vi lägga upp en ny träningsplan och jag ska seriöst överväga vad jag ska satsa på till nästa år.
Men som det känns nu blir det såhär:

1. Patrullutbildningen
2. Bruks
3. Lydnad
4. Freestyle/Rally

Bruks och Patrull går ju in i varann, Patrull är ju egentligen både sök och spår. Därför tänker jag träna in skallmarkeringen lite bättre, och se om vi kan köra sök nästa år.

Lydnaden till brukset kommer gå före den vanliga lydnaden. 3:an kommer förmodligen få vänta lite, även om vi förmodligen kommer börja med momenten.

Rally är ju inget som kommer ta nån speciell tid, inte nu när vi bara är i nybörjare iaf. Freestyle däremot tar ju en del tid, men det är något som Gizmo älskar så det ska jag ta upp bara för att hålla motivationen uppe. Och för att jag också tycker det är så kul ;)

Så ser det ut. Eftersom kraven ökar kommer jag lägga mer fokus på motivationsträning och mer varierad träning, inte fastna på lydnadsplanen. Mer störningsträning och framförallt en massa skog!

Nån som vill hänka på? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar