Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

tisdag 26 februari 2013

Gizmo kan åka kundvagn ;)

Igår blev det SPÅR på dan, så härligt med hård packad snö som det går att gå på. Själva spårningen gick bra men han var såååå intresserad av kissfläckar... Suck, min pojke börjar bli vuxen ;) Men han gick tillbaka och jobbade igen efter att han nosat klart. Hmmm det där får vi jobba på!
Vi tränade med Anki och Annika, Annika var på besök från Stockholm och hade med sig Gizmos vackra yster Olympia. Så roligt att se dem igen! Vilken liten arbetsmyra hon är, mkt motor i Ollie!

På kvällen blev det lydnad med Therese, äntligen tog vi tag i vittringen. Det blev lika många lyckade som misslyckade. Jag får inte bli överdrivet glad när han tar rätt för då springer han ut i ren glädje och tar vilken som helst. Matte blir ju så glad! Kan man annat än le ;)
Vi jobbar vidare med inkallning med ställande. Jag har en vision hur det ska se ut, jag vill att han ska låsa alla fyra så han slidar i ställandet. Kan Manne göra det som väger dubbelt så mkt och springer bra mkt fortare, så ska Gizmo kunna det också ;)
Inkallningen från rutan börjar sitta och även sättandet under gång. Gimo tycker det momentet är liiite för roligt så han sätter sig själv... Jobba!

Men ikväll hade vi den absolut roligaste träningen! Det var mamma, jag, Anki och Anna-Karin.
Först körde vi sök med markeringsövningar. Gizmo kommer lätt upp i skall nu men klättrar gärna så det fick figgarna jobba med. Han gjorde några riktigt bra skick på de sista tre, vi ska nog få till det :D Att hitta folk passar Gizmo mkt bättre än spår, otroligt självbelönande för honom. Men vi ska få till alla bitar!

Sen körde vi platsligg med MYCKET störning. Först vanlig platsligg. Sen blev det hopp, stoj, klappa händer, hoppa över, ropa deras namn och allt vad vi kunde komma på och alla hundarna låg otroligt bra. Så nyttigt!
Jag körde parfreestyle med Gizmo och Junior, tänk om jag nån gång fick tid att göra ett program åt dem!
Metallen körde vi också men utöver det ingen lydnad. Bra att göra andra saker också.

Vi avslutade med att dra skrammel och låta Gizmo, Powi och Julia åka kundvagn. Tänk att de går med på allt vårar raringar!
Jag hade så roligt ikväll och det blev mkt skratt emellan oss. Tror vi alla kan sova gott inatt, Gizmo ligger redan vid mina fötter och snarkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar