Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

söndag 24 februari 2013

Dags för planering!

Det tävlas i lydnad, rally och freestyle och vi är inte med på nånting. Jag har stått som arrangör men inget mer. Varför? För att jag slarvat med planeringen av vår träning och mest lullat på. Vi har också lagt mkt tid på motionen med skidorna vilket resulterat i en stenhård kelpiekropp vilket också gett mkt arbetslust! Så tiden vi lagt ner är guld värd. Men jag vill ju tävla! Gizmo och jag har så fin känsla nu på träning och jag vill ut, ut och testa gränser och få ett kvitto på vad vi gör.
Patrullträningen känns jättebra, det verkar vara väldigt naturligt för Gizmo. Nu när han självförtroende är i höjden är jag så sugen på att spåra! Äckliga snö och vinter försvinn!

Det jag är mest sugen på nu är lydnaden och det är väl för att vintern är den bästa tiden att tävla lydnad. Men vi är längt ifrån klara med trean så det känns som att vi kommer att vara inne i sommaren nästan innan vi är klara och då satsar vi på bruks och patrull. Jag tycker faktiskt om lydnaden och även fast det inte är vår prio så vill jag ändå ha den med på ett hörn.

Såhär ser det ut: GRÖN ORANGE GUL RÖD SVART

Platsligg dold: GRÖN
Platssitt: ORANGE nästan klart
Fritt följ: GUL position i stegförflyttningar
Sättande: Orange känns bra
Inkallande: RÖD jobbar mkt med fart i ställandet
Rutan: GUL har blivit ett favvomoment :) Det är inkallningen vi jobbar mest med
Hopp apport: ORANGE små detaljer
Metall: Röd tempo och mindre bus ;)
Vittring: SVART måste ta tag i det momentet
Fjärr: GUL skiftet från stå till sitt drar ner annars skulle jag satt orange

Så ser det ut, inte mkt grönt... Nya tag och mer struktur så får vi se vart det leder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar