Ilandra

Ilandra
www.aussieactionskennel.se instagram: aussie_actions_ jenny

måndag 4 november 2013

Tävlat igen!

Denna gången fick vi sämre siffror, MEN hade en härlig känsla på plan! Jag kan verkligen lita på Gizmo på ett helt annat sätt nu. Det han kan, det gör han. Det han inte gör vet jag sedan innan att det inte är befäst. Eller att han bara är lite ofokuserad ;)

Sittande i grupp: 10
Platsliggande: 10
Hunden bredvid klev upp båda gångerna och närmade sig Gizmo ena gången men han behöll lugnt sin position. Stabila hund!

Fritt följ vid sidan: 9
Ofokuserad i början, då blev jag riktigt nervös, han som alltid är med mig på fria följet! Men efter nån vändning var han som vanligt igen, puh! Lite roligt är att domaren är mer nöjd med vårt ff än jag var, tror jag har rätt höga krav. Vilket är toppen, vi strävar efter elvan ;)

Sättande: 10
Ett av våra paradmoment :)

Inkallning med ställande: 8
Missnöjd, gick väldigt många steg... Brukar inte göra det så där har vi tappat.

Rutan: 0
Gizmo såg rutan på en gång, springer in till mitten och jag lägger honom mitt i. Wohoo! Men.. då börjar han nosa i gräset??? Han som aldrig nosar... Jag går emot honom, ingen kontakt. När jag vänder ifrån honom är det precis som att han glömt vad han gör och sluter upp vid min sida innan inkallning.. Typiskt! Men det var brist på fokus som gjorde det, rutskicket var jättefint så rutan känns ändå bra!

Apport-hopp: 9
Han har börjat tramsa med apportbocken, tråkigt då han har snyggt uthopp, återhopp och ingång. Träna!

Metall: 8,5
Samma här, trams...Men vi fick 6,5 på förra tävlingen :)

Vittring: 0
Springer ut, plockar rätt pinne, men får inte bekräftelse från mig och släpper... Samma som på förra tävlingen... Måste nog shapa det här momentet, han tar ju rätt pinne så jag måste bygga självförtroende.

Fjärr: Vårt paradmoment som helt försvunnit, är lite deppig över det... Fjärren satt klockrent, den har vi tränat mkt i köket. Så jag lade den åt sidan och började med de andra momenten och nu är det som bortblåst.. Osäkert och segt... Jag har HÖGA krav på min fjärr... Nä, börja om!!!

Helhet: 10
Igen :)

Förutom nollorna, två av nollorna känns inte riktigt som nollor, så ligger vi på rätt höga betyg. Så nu ska vi plocka isär våra ofärdiga moment och inte glömma träna på våra färdiga!
Men allt som allt är jag nöjd med tävlingen. Ser man bakom siffrorna så är det ändå bra utfört. Längtar till nästa tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar